In veel commerciële organisaties is er een specifieke groep medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de sales, soms dedicated, vaak ook als een rol naast hun ‘gewone’ werk.
Dit commerciële team vormt de levenslijn voor de organisatie om een continue stroom van opdrachten te verwerven. Liefst op een voorspelbare, duurzame en winstgevende wijze.
Dit team moet constant in ontwikkeling zijn om op de veranderende vraag uit de markt en de toenemende concurrentie in te spelen.
Herken je een van de volgende situaties?
In het Sales Development Programma worden zakelijke elementen aan elkaar gekoppeld, waardoor het een programma is dat de dagelijkse praktijk direct ondersteund. In plaats van een programma dat naast de drukke dagelijkse werkzaamheden ligt.
De koppeling is als volgt:
Door deze opzet is het programma een mix van:
Opzet:
Doorlooptijd:
10 maanden
Tijdbesteding van de klant/organisatie:
1. Intake en voorbereiding
4 uur
2. Zeven sessies en voorbereiding
per sessie 1 + 1 dagdeel
3. Salesmanagement
1 dagdeel per maand
Intake met elke deelnemers om leerdoelen te formuleren
Elke deelnemer heeft een persoonlijke intake met SalesCultuur, met als doel:
7 trainingssessies van een middag
Elke sessie bestaat uit de volgende elementen:
Locatie:
extern
Optie:
gevolgd door een gezamenlijk diner, positief voor de teamspirit
Maatwerk programma, vanuit behoefte deelnemers
De inhoud van het maatwerk programma wordt opgebouwd uit de volgende elementen:
Commercieel klankbord voor alle deelnemers
Tussen de trainingssessies door is SalesCultuur beschikbaar om te klankborden in specifieke commerciële situaties.
SalesCultuur is ook pro actief, om te zorgen dat de afgesproken persoonlijke acties ook worden uitgevoerd voor de volgende trainingssessie.
Ondersteuning voor Sales management
SalesCultuur heeft veel ervaring met de opzet en uitvoering van dit concept bij diverse organisaties.
De koppeling van individuele leerbehoeften aan commerciële targets levert aantoonbaar resultaat in de dagelijkse praktijk. Daarnaast is er veel aandacht voor plezier, trots en succesbeleving in het team.
SalesCultuur is zeer ervaren in inrichten en besturen van commerciële organisaties, op weg naar voorspelbare, duurzame en winstgevende sales.
Alle veranderingen in het commerciële team worden verankerd door transformatie in de SalesCultuur, waardoor de effecten van het Sales Development Programma blijvend zijn.
Leerdoelen en targets worden onderdeel van de P&D-cyclus van de organisatie, waarmee het traject in lijn ligt met prioriteiten en besturing.
SalesCultuur richt zich op commerciële organisaties, waar in veel gevallen geen dedicated sales organisatie aanwezig is.
Royal HaskoningDHV, Sweco, TAUW, Santon, AT Osborne, KokxDeVoogd, Capgemini, KPN, Panduit, Eltek, BaseClear
Aad van Duyvenvoorde, manager BU Water bij Sweco en ook deelnemer:
“Ik geloof in blijvende veranderingen die van binnenuit komen bij mijn mensen. Daardoor kwam ik terecht bij SalesCultuur, waar het accent ligt op de mensen, op de cultuur en op teamwork. Door Jan Rezelman zijn persoonlijke verhaal over SalesCultuur heb ik het letterlijk en figuurlijk gekocht van hem.
Mijn club bestaat uit slimme mensen die niet snel iets aannemen. Jan is in staat geweest heel snel verbinding op te bouwen met alle deelnemers en vertrouwen uit te stralen. Daarnaast brengt hij energie en plezier in de trainingen.
Jan zijn stijl past bij ons. Hij laat ons reflecteren, confronteert en doordat hij vanuit zijn autoriteit als vakman optreedt kan hij onderwerpen snel naar een helder einde brengen. Dat geeft een heldere focus in ons team.
Halverwege het traject hebben we al veel concrete commerciële resultaten bereikt. We geven geen korting meer, dat betekent onmiddellijk een verhoging van onze marge. En we maken geen kansloze offertes meer en dat scheelt veel tijd en frustratie.
Binnen onze organisatie is er een ontwikkeling van een organisatie met professionals naar een professionele organisatie. Daar draagt dit Sales Development Programma enorm aan bij. Dat zien we aan zaken als gedegen accountplannen, het bouwen van een betrouwbare SalesFunnel en een professionele discipline op commercieel gebied.”
Schrijf u nu in en ontvang effectieve salestechnieken, -tips en -feiten!