BaseClear is een middelgroot biotech bedrijf dat in haar 25 jarig bestaan gestaag is gegroeid. De meeste van de ca. 50 medewerkers hebben een inhoudelijk wetenschappelijke achtergrond.
De eigenaar/directeur is de afgelopen 5 jaar bezig geweest met het ontwikkelen van een SalesCultuur binnen de gehele organisatie. Dit is essentieel om op de eisen van de markt te kunnen inspelen en verdere groei mogelijk te maken.
De belangrijkste doelen waarmee dit traject de klant gaat ondersteunen is:
Belangrijke gewenste ontwikkelingen in de SalesCultuur:
Voor de meer jaren aanpak zijn de volgende elementen ingezet:
Jan Rezelman – als ervaren trainer – heeft in alle sessies gebruik gemaakt van zijn ervaring met meer dan 100 zakelijke organisaties en zijn brede kennis van commercie en SalesCultuur. Daardoor kan hij aansluiten op de specifieke cultuur van de klant en ze stap voor stap meer commerciële vaardigheden leren.
Extra aandacht is besteed aan het behouden van de mooie familiecultuur in de organisatie en van daaruit de SalesCultuur verder ontwikkelen.
Het belangrijkste resultaat:
In de afgelopen 5 jaren heeft BaseClear de winstgevende omzet kunnen verdubbelen.
Verder is het commerciële fundament zeer stevig: