Het laatste blog van onze serie.
Veel van onze klanten willen groeien. Duurzaam en winstgevend groeien. Omdat het noodzakelijk is, of gewenst. De een wil meer, de ander minder. De logische vraag is vervolgens: hoe dan?
Het antwoord is niet zo simpel. Na het stellen van die vraag komt er van alles naar boven:
Blog zeven uit onze achtdelige serie.
Het slagen van een innovatie of transformatie is voor 80% afhankelijk van de dynamiek in het team. Dat de verschillende typen persoonlijkheid daarin van belang zijn, kon je al lezen in ons eerdere blog Teamdynamiek bij innovaties.
In deze blog kijken we naar de rol van de opdrachtgever van het team.
Je mindset bepaalt voor een groot gedeelte wat je doet en wat je bereikt in het leven. Dit geldt voor je werk en je bedrijf, maar ook voor de kwaliteit van je leven. Zou dat de reden zijn waarom sommige mensen meer bereiken, ook al hebben ze minder vakkennis en ondernemersvaardigheden?
Blog zes uit onze achtdelige serie.
In de vorige blog uit deze reeks zagen we dat je ontwikkel-initiatieven kunt onderverdelen in verschillende ‘horizonnen’. We gaan nu verder in op de werkwijze. En we verklappen alvast: ‘One size fits all’, gaat in dit geval niet op. Bij elke horizon past een eigen aanpak:
Vijfde blog van acht.
Als bedrijf moet je relevant blijven voor je klanten. Dat is een belangrijke motivatie om verbeter- en ontwikkel-initiatieven te nemen. Die kunnen alleen succesvol worden na een grondige cijfermatige trendanalyse en een portfolio-analyse op basis van de BCG matrix. Over deze analyses hebben we het al gehad in de voorgaande blog van deze reeks.