Onze belangrijkste activiteiten zijn Diagnoses, Transformatieprogramma’s en Salestrainingen. De (sales)wereld wordt steeds complexer. Daarom zijn we continu op zoek naar goede theoretische modellen die zorgen voor extra onderbouwing.
Recent hebben we weer een uitstekende aanvulling gevonden in de bestseller “Six Batteries of Change”.
De auteur is Peter de Prins, professor aan de Vlerick Business School. Hij is een bekende van SalesCultuur en we maken gebruik van hetzelfde instrument om de (Sales)Cultuur in beeld te brengen.
Wat is de filosofie achter “Six Batteries of Change”?
In tijden van disruptie is het cruciaal om verandering op een goede manier te managen. Toch blijft de kans op mislukking ontzettend hoog.
In het boek vinden we een verrassend eenvoudig model dat tot een effectievere verandering leidt. Er worden zes punten in organisaties geïdentificeerd die extra energie verdienen. In feite een zestal batterijen die allemaal volledig opgeladen moeten zijn om de beste resultaten te krijgen. De samenstellers laten niet alleen zien hoe dat opladen in z’n werk gaat, maar ook hoe je die energie kunt inzetten om transformatiecompetenties te ontwikkelen waarmee je organisatie nog wendbaarder wordt.
Het model is grondig onderbouwd en wordt toegankelijk uitgelegd. Een zeer waardevolle toevoeging zijn de talrijke cases. “Six Batteries of Change” helpt iedere organisatie op weg naar duurzame verandering.
Deze samenwerking geeft SalesCultuur een krachtig theoretisch en wetenschappelijk fundament dat praktisch inzetbaar is bij Diagnoses. En daar op voortbouwend: een gedachtengoed om nog betere Transformatieprogramma’s te ontwerpen.
We laten onze relaties graag kennismaken met deze aanpak: