Dit blog vertelt een verhaal zonder echte oplossingen …
Want soms ben je als accountmanager nou eenmaal gewoon ouderwets de pineut.
Je collega heeft een mooie klant aan je overgedragen. Dat betekent een bescheiden verhoging van de omzet voor 2017. Je hebt er zin in: dit wordt eindelijk een ontspannen jaar!
Maar dan blijkt dat die klant gaat reorganiseren: de helft van het management zal worden vervangen. De voorbereidingen zijn al afgerond, gisteren is de reorganisatie aangekondigd en je hebt het net gehoord.
Tsjonge, dat is lekker zeg. Nu ben je echt de pineut!
Kon je dit weten? Nee.
Had je voorganger het je moeten vertellen? Ah, nu begrijp je waarom ze haar klant zo grootmoedig heeft afgestaan …
Ga je met dit verhaal naar je salesmanager? Hij ziet je aankomen!
En het wordt nog erger. Al je initiatieven en afspraken bij de klant staan op losse schroeven, want:
Normaal komt er nu een briljante oplossing. Die heb ik niet in deze situatie. Hooguit een paar ideetjes waar je misschien iets mee kan. Maar dat is zeker niet voldoende om je target voor dit jaar te halen.
Waarschijnlijk kun je nog het beste je sales-skills thuis inzetten en daar uitleggen dat zomervakantie op de Veluwe ook heel leuk is!
Jan
@Salesmanager: ben je helemaal klaar met die ene, altijd klagende accountmanager?
Vul dan hieronder je mailadres in en ik zorg dat je hem of haar heel eenvoudig dit blog kunt doorsturen: