Case

Een jaarlijks succesvol Accountteam

Het Account team van Capgemini heeft de afgelopen jaren een ambitieuze koers ingezet om door te groeien tot een van de grootste en meest stabiele accounts. De situatie wordt met het jaar complexer.

Elementen zijn:

  • Reorganisaties bij Capgemini en bij de klant.
  • Economische crisis waardoor er grote bezuinigingen plaatsvinden bij de klant.
  • Noodzaak tot verbetering van interne samenwerking tussen de diverse onderdelen.
  • Ambitieuze transformatie van nadruk op detachering naar een meer stabiele vorm van dienstverlening, zoals grote projecten en outsourcing.

Om met deze thema’s om te gaan is teamwork dé kritische succesfactor!
 

Doelstellingen

De belangrijkste doelen waarmee dit programma het team gaat ondersteunen is:

  • Elk jaar de commerciële doelstellingen halen.
  • Sterk team bouwen dat leiding kan geven aan de ambitie.
  • Van detachering naar meer stabiele vormen van dienstverlening.
  • Meer initiatief nemen

 

De aanpak

BYYVanuit het gedachtegoed van Best Year Yet heeft SalesCultuur de afgelopen jaren het account team begeleid. Terugkomende onderdelen daarbij zijn:

  • Alle complexiteit versimpelen naar een compact en pragmatisch jaarplan op één pagina.
  • Tijd nemen voor goede evaluaties en de vertaling daarvan naar nieuwe aandachtspunten.
  • Ruimte nemen voor persoonlijke- en teamontwikkeling.
  • Structuren implementeren voor borging.

Jan Rezelman – als ervaren trainer – heeft in alle sessies gebruik gemaakt van zijn ervaring met meer dan 100 zakelijke teams en zijn brede kennis van commercie en SalesCultuur.
 

De resultaten

De targets worden jaarlijks gehaald, zelfs in de economisch moeilijke tijden. Het account team kent een prima samenwerking met grote medewerker tevredenheid.

Het account team is in de afgelopen jaren gegroeid naar één van de top account teams.
 

Volgens de opdrachtgever

Account director Capgemini “Jan is a creative and reliable facilitator/coach of my team. He understands very well what the objectives are, thinks of great ways to achieve them, but is especially good in changing the way to achieve it when the situation changes (dramatically) in a workshop. He’s unique in that he is not rigide but sensitive and flexible to get even better results when unexpected changes happen.”

Enri Leufkens
Account Director
Capgemini

AT Osborne
Hoya
Sweco
Rabobank
KokxDeVoogd
ANWB
Royal Haskoning
Baseclear
Tauw
AWVN
DVTadvies
KPN
Bureau Bouwkunde
Omedi
Paduit
Eltek
Start People
SNS Bank
Santon
Robeco
Incassade
Capgemini
Centraal beheer
M&I Partners
IBM Security
Ouwehand Bouw
Top