Blog

De vrijheid om “Nee” te voelen en te zeggen

Waarom zou je aan een traject beginnen als je klant geen urgentie voelt, geen verantwoordelijkheid neemt en er weinig op het spel staat? Ik weet het wel: het bekende gevoel dat je blij bent met business omdat je te weinig hebt. En hoe je het uitvoert zie je later wel weer, of dat zoeken je collega’s maar uit. Binnen is binnen!

vrijheid-nee-zeggen-rechtenvrij

Er loopt veel mis in een commercieel traject doordat klanten in lastige economische tijden te weinig worden uitgedaagd door geestelijk onafhankelijke accountmanagers. Klanten missen juist die scherpte en onafhankelijkheid van leveranciers. Bij interne collega’s vinden ze het niet: te link voor ieders carriere.

Wanneer je voldoende verkoopt voel je meer ruimte om jezelf stevig neer te zetten bij klanten. Verkoop je te weinig, dan pak je alles aan. Het lijkt een vicieuze cirkel. Waar zit de uitgang? Het is een patroon waar niemand beter van wordt en ik ben benieuwd naar jouw oplossing …

 

Tip: lees ook het vervolg-SalesBlog Durf “Nee” te denken

AT Osborne
The Ocean Cleanup
Hoya
Sweco
Innovam
Rabobank
KokxDeVoogd
ANWB
Royal Haskoning
Baseclear
Tauw
AWVN
DVTadvies
KPN
Bureau Bouwkunde
Omedi
Paduit
Eltek
Start People
SNS Bank
Santon
Robeco
Incassade
Capgemini
Centraal beheer
M&I Partners
IBM Security
Ouwehand Bouw
Top